Niekoniecznie wszyscy zawsze mamy czas na to, aby bardzo szczegółowo kontrolować wszystkie przepisy na przykład dotyczące ubezpieczeń. Niejednokrotnie też w ogóle nie interesujemy się polisą zdrowotną, gdy jesteśmy zatrudnieni. Niespodziewanie jednak gdy utrata pracy spada na nas jak grom z jasnego nieba, to wtedy przed oczami staje nam czarny scenariusz braku możliwości zwrócenia się do lekarza. Wcześniej przecież pracodawca opłacał za nas ubezpieczenie. Czy więc wtedy ubezpieczenie zdrowotne bez pracy nam się należy? Jak się okazuje jak najbardziej tak.
Co zrobić, gdy stracimy ubezpieczenie zdrowotne?
Przede wszystkim, gdy zostaniemy zwolnieni z pracy, to w takich okolicznościach nie możemy wpadać w panikę. Jest to też bardzo ważna kwestia, jeżeli wcześniej z naszego ubezpieczenia korzystały dzieci. Pamiętajmy, że nasi podopieczni zawsze mogą być ustawowo dopisani do naszego ubezpieczenia. Wystarczy to zgłosić tylko w zakładzie ubezpieczeń społecznych. Co więc najpierw powinniśmy zrobić? Przede wszystkim trzeba się najlepiej jeszcze tego samego dnia zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy. W tym momencie automatycznie uzyskujemy ubezpieczenie, a także nasze dzieci.
Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania darmowego ubezpieczenia?
Oczywiście musimy się umówić na wizytę w urzędzie pracy. Obecnie takie formalności są bardzo proste i ułatwione poprzez dostęp do strony internetowej konkretnego urzędu. Można też oczywiście zadzwonić do konsultanta i zapytać o ubezpieczenie zdrowotne bez pracy. Uzyskamy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tej darmowej usługi gwarantowanej przez budżet państwa i dowiemy się, jakie dokumenty należy dostarczyć. Zawsze też są one oczywiście dostępne do pobrania ze strony internetowej urzędu pracy. Wtedy należy je dokładnie wypełnić i oczywiście zabrać ze sobą także świadectwo pracy. Na tej podstawie będziemy zarejestrowani jako bezrobotni i będzie wtedy automatycznie przyznane nam ubezpieczenie.